Mnogi tragaju za SEO trikom koji bi njihov sajt postavio na sam vrh rezultata Gugl pretrage, odnosno da bude prvi na Guglu.
Istina je da takav trik ne postoji.
Ako postoji jedan SEO faktor rangiranja koji sumira šta Gugl želi… to bi onda bilo dizajniranje namenjeno krajnjem korisniku (stvarnoj osobi) a ne namenjeno internet pretraživaču.
Razmotrimo ovo malo detaljnije.

Izazov pisanja za čoveka
Nije lako napraviti sadržaj za slobodnomisleće i kompleksno ljudsko biće. Ili da razumemo šta se dešava u umu osobe dok čita vaš sadržaj. Gugl je proučavao ove faktore od kada je napravljen pre nekih 20 godina.
Trenutno smo daleko od perioda kada je SEO optimizacija bila zasnovana na spamovanju ključnim rečima. I od kreiranja savršene dužine sadržaja, stvaranja relevantnih back-linkova. I drugih fizičkih faktora koji su korišćeni da bi se stranica bolje rangirala.
Našli smo se u novom digitalnom dobu. Ljudi još uvek nailaze na iste stare izazove. Želimo stvari brzo, da budu lake za konzumiranje, kupovinu jednim klikom. Korisničko putovanje nije tako pravolinijsko. Stoga, sa ovim na umu, ako bismo mogli da simuliramo kako pretraživači misle i deluju.
Gugl želi da nagradi sajtove. Sajtove koji postižu ovo s obzirom na to da su zadovoljili svoje korisnike.
Da li su zaista našli to što su tražili?
Da li izgleda dobro na mobilnom telefonu?
Da li je munjevito brzo? (Pročitajte i: Ubrzati sajt – 4 razloga, kao i Brzina sajta kao najvažniji faktor SEO optimizacije)
Da li korisnici klikću i na sadržaj i na linkove?
Šta je sa backlinkovima i društvenim signalima, da li još neko govori o mojoj stranici ili samo ja?
To je model davanja Guglu onoga što želi.
Svi želimo da hakujemo Guglovu tajnu za rangiranje stranice.
Razvio sam ovu prezentaciju pre nekoliko godina kada je bilo potrebno da svojim klijentima objasnim šta Gugl želi.
I zašto bi trebalo da dizajnirate na određeni način (za ljude).
Evo 4 komponente koje su neophodne ne samo da bi se dobro rangirali već da bi postali brend koji Gugl želi.
Komponenta broj 1 – POPULARNOST
Koliko je popularan vaš sajt?
Koliko poseta privlači vaš sajt?
Priča li se na drugim sajtovima o vašem sajtu i da li oni linkuju ka vama?
Šta je sa društvenim signalima. Postoje li neki drugi indikatori koji pokazuju da ste popularni?
Ako razmislite o tome, svaka televizijska mreža bi određeni sadržaj češće prikazivala ukoliko taj sadržaj ima svoje gledaoce. Gugl tretira naše sajtove na sličan način.
Backlinkovi su još uvek dobri i imaju efekta.
Usputna pominjanja vas kao osobe ili brenda takođe dosta pomaže.
Socijalna pominjanja Gugl takođe smatra veoma moćnim.

Komponenta broj 2 – RELEVANTNOST
Sledeći zaključak je koliko je relevantan sadržaj vaše stranice i sajta za pretraživački termin internet korisnika? Da li slike stvaraju temu koje je razumljiva u ukupnom sastavu stranice. Gugl poseduje prepoznavanje slika.
Da li imena fajlova slika sadrže ključnu reč?
Postoje li meta oznake na stranici?
Da li se ključna reč sadrži u URL-u?
Da li su linkovi koji dolaze sa drugih sajtova povezani sa vašim sadržajem ili temom?
Šta je sa sajtovima koji pominju vaš sajt? I linkuju ka njemu.
Da li su ta pominjanja povezana sa vašom temom?
Ukoliko sadržaj nije relevantan za osobu koja za njim traga, onda ima nisku relevantnost i neće se naći u Guglovim vodećim rezultatima.
Trik je u tome da se sadržaj prikaže na način koji će zavesti korisnika.
I onda kada su već tu, očigledno je da je stranica relevantna za njih.
Komponenta broj 3 – ANGAŽOVANOST
Prva stvar koju Gugl proverava u rezultatima pretrage je da li ljudi klikću na sajt.
I ako se angažuju oko vašeg sajta, da li provode vreme čitajući vaš sadržaj, ili pritiskaju dugme za povratak? (Možete videti ovaj podatak u Gugl Analitici).
Da li proveravaju neke druge stranice, da li skroluju do dna stranice do linkova sa pozivom na akciju?
Da li je veb stranica tako brza i prilagođena za mobilne telefone ili nije? Angažovanost je kritična mera za razumevanje populanosti stranice.
Ako je brže i zgodnije za korisnika da pritisne dugme za povratak i da ode na sledeće rezultate, onda ćete ga izgubiti.
Komponenta broj 4 – POVERENJE
Postoji relativno novi faktor za rangiranje koji se zove ’’Rang poverenja (trustrank)’’.
On proverava koliko su vaša stranica i sajt vredni poverenja. I meri pominjanja vašeg sajta i stranice kako bi izračunao stepen poverenja. Da li je vaš sajt nov ili ste već mapu vašeg sajta poslali Guglu?
Postoje mnogi drugi faktori poverenja:
Gde hostujete vaš sajt?
Da li su backlinkovi ka vašem sajtu sa link farmi ili su oni stvarna pominjanja?
Da li je vaš biznis verifikovan na Google My Business stranici?
Novim sajtovima treba više vremena da se rangiraju.
Osim ako nemate slavnu ličnost da pomene vaš sajt u njenom obraćanju.
Poverenje je važno.
Ako vaš sajt ne uliva poverenje, neće se pojaviti u Guglovim vodećim rezultatima.

Dodatno
Postoji dosta stvari koje su veoma važne za SEO. Posebno, tehnički aspekti koji bi pomogli kontekstualnom razumevanju, kategorizaciji i indeksovanju.
Takođe:
Morate da izgradite fantastičnu arhitekturu sajta.
Učitinite ga munjevito brzim.
Prilagodite ga mobilnom telefonu.
I imajte osnovne oznake na svom mestu.
Sve u svemu, svodi se na pružanje sjajnog korisničkog iskustva.
Petri Maatta (page1clients.com)
Ako vam je potrebna izrada sajta ili SEO agencija koja poštuje Gugl standarde prilikom optimizacije sajta, kontaktirajte Spektrum kooperativu (https://spektrum.rs/) na i-mejl: kontakt@spektrum.rs.