6 dokazanih faktora za bolju poziciju na Guglu

Svi su zainteresovani za poboljšanje vidljivosti svog sajta na internetu. Mnogi među njima traže prečice. Međutim, istina je da je potrebna snalažljivost, posvećenost, upornost i kreativnost. Iako nema prečice, postoje koraci koje možete preduzeti da biste vaš sajt rangirali na vrh stranice rezultata na Guglu.

Gugl, kao najkvalitetniji pretraživač, konstantno popisuje sadržaje, skladišti ih u svoju bazu, da bi vremenom bili prikazani u rezultatima pretrage. Na rangiranje sajtova utiču Gugl faktori. Prema tome, nije slučajnost što je neki sajt rangiran na prvoj ili na drugoj stranici Gugla.

bolja pozicija na guglu

Koliko Gugl faktora postoji?

Prema najnovijim podacima, postoji preko 200 Gugl faktora koji utiču na rangiranje vašeg sajta. Stručnjaci za optimizaciju za pretraživače godinama su istraživali koji faktori su značajniji, odnosno, koji faktori imaju više uticaja od drugih.

U ovom tekstu pisaćemo o faktorima koji mogu poboljšati rangiranje vašeg sajta na pretraživaču, a uzgred ćemo spomenuti i faktore koji mogu imati negativni uticaj na vaš učinak na Guglu.

1.Stvarajte kvalitetan sadržaj

Veoma je važno da stvarate sadržaj koji Gugl može da analizira, popiše i predstavi korisnicima u rezultatima pretrage kada oni ukucaju relevantne ključne reči.

Od čega zavisi kvalitet sadržaja? Nije bitno koliko reči će imati vaš tekst, već je bitno vaše znanje i preciznost. Nekada je dovoljno par rečenica da korisnici budu zadovoljni, dok je nekada potrebno da umetnete linkove, slike ili video materijal radi detaljnijeg predstavljanja nekog pojma.

Detaljno pišite o određenoj temi da bi vaši korisnici dobili odgovore na većinu pitanja koja ih zanimaju. Kvalitetni sadržaji uz pravilnu SEO tehničku postavku sajta uticaće na bolje rangiranje vašeg sajta na Guglu.

2.Optimizujte vaš sajt za mobilne uređaje

Danas korisnici uglavnom više posećuju internet preko mobilnih uređaja, nego desktop računara. Prema tome, pored toga što vodite računa kako vaš sajt izgleda preko laptopa i desktop računara, obratite pažnju kako vaš sajt izgleda i preko malog ekrana.

Veoma je bitno da optimizujete vaš sajt i za mobilne uređaje, jer će vas korisnici tako lakše i brže kontaktirati i imaće bolje iskustvo.

3.Optimizujte brzinu učitavanja stranice

Gugl je objavio detaljno saopštenje koje se tiče brzine učitavanja stranice. Bilo da pretražujete sajtove preko mobilnog telefona ili desktop računara, brzo učitavanje stranice veoma je bitan faktor rangiranja na Guglu. Naime, korisnike zanima brzina otvaranja stranice. Sajtovi koji se brže učitavaju imaju veću prednost od sporijih sajtova. Onaj koji se brže učitava biće bolje rangiran u odnosu na neki sporiji sajt.

Brzinu učitavanja vašeg sajta uvek možete proveriti korišćenjem jednog od najpopularnijih alata kao što je Page Speed Insights. Nakon što dobijete podatke preko ove alatke, konsultujte se s programerskom firmom koja će poboljšati brzinu učitavanja vašeg sajta.

4.Napravite siguran sajt, odnosno HTTPS

Korišćenje HTTPS-a takođe je jedan od bitnih faktora rangiranja sajta na Guglu. HTTPS je veoma bitan da biste obezbedili siguran sajt. Gugl je još 2014. zvaničnom objavom hteo da podstakne vlasnike sajtova da koriste HTTPS kako bi se osigurala bezbednost podataka kako vlasnika sajta, tako i posetilaca sajta.

Gugl HTTP sajtove označava kao nesigurne, dok sajtovi, koji imaju HTTPS, bolje su rangirani u rezutatima pretrage, što utiče na veći broj klikova i samim tim poboljšava se preglednost sajta.

5.Koristite ALT tag uz slike

Sadržaj podrazumeva tekst, slike, video i audio zapise. Prilikom pretrage na Guglu, često možete videti da iznad tekstualnih rezultata pretraživač pokazuje i slike koje su bliske ključnoj reči koju ste uneli. Veoma je bitno da uz sliku unesete ALT tag da bi Gugl shvatio sadržaj slike.

ALT tag je tekst koji opisuje sliku. Prilikom unosa slika u tekstove uvek navedite i ALT tag uz njih. Izbegavajte da unosite ključne reči za koje biste hteli da se slika prikaže u rezultatima pretrage, već napišite šta je na slici.

Korišćenje ALT tag-a uz sliku omogućava vam dobro rangiranje na Guglu.

6.Dolazni linkovi

Dolazni linkovi vode korisnika s jednog sajta na drugi. Na primer, vlasnik sajta o hrani može da naiđe na naš sajt i da mu se svidi određeni sadržaj što će ga podstaći da na svom sajtu podeli link ka strani na našem sajtu.

Dolazni linkovi su bitni iz više razloga:

Kada se link našeg sajta nalazi na drugom sajtu, verovatno je da će neki od posetilaca tog sajta uočiti link našeg sajta i kliknuti na njega.

Kada pretraživači imaju više informacija o vašem sajtu i pojedinačnim stranama, to će uticati na bolju poziciju vašeg sajta u rezultatima pretrage.

Kredibilitet – velika je čast ukoliko link vašeg sajta podeli određena renomirana firma na svom profilu na društvenim mrežama ili sajtu. Dobra reputacija uticaće na korisnike da vam veruju i postaće vaši klijenti.

Predstavili smo vam 6 najvažnijih faktora koje treba uzeti u obzir radi boljeg rangiranja na Guglu. Nemojte očekivati rezultate preko noći, već se potrudite da budete istrajni u primenjivanju ovih 6 stavki i očekujte da ćete ostvariti željene rezultate. Povoljna izrada sajta Spektrum kooperative omogućiće vam da imate kvalitetan i dobro pozicioniran sajt – kontakt telefon: 062/234-251 i i-mejl: kontakt@spektrum.rs.

spektrum kooperativa
Profesionalna marketinška, programerska i SEO firma – Spektrum kooperativa (spektrum.rs)