Vođenje profila na Google My Business stranici značajna je strategija za poslovanje!
Poslovni profil na Google My Business stranici korisnicima može pružiti jednostavan pristup informacijama o vašem preduzeću, radnom vremenu, kontakt podacima, sajtu i to sasvim besplatno. Korisnici, takođe, mogu imati uvid u kvalitet vašeg poslovanja na osnovu pregleda ocena i komentara ostalih klijenata.
Svakog dana milioni ljudi pretražuju na Guglu kompanije poput vaše. Pomoću Google My Business stranice možete istaći vaš poslovni profil i pretvoriti te pretrage u svoje klijente.
Profil na Google My Business-u takođe utiče na SEO. Kada vas neko traži na internetu pojavljujete se na prvoj, a ne na drugoj strani Gugla.
Nalog je besplatan što ga čini pristupačnom marketing strategijom za preduzeća koja su tek počela sa poslom ili imaju ograničen budžet, pa svoj novac mogu uložiti u druge svrhe.
Navešćemo 7 načina za optimizaciju vašeg profila na Google My Business stranici:
1) Popunite ceo profil
Istaknite što više informacija o vašem preduzeću, jer Gugl tako pomaže posetiocima da vas lakše nađu prilikom pretrage. To znači da treba da navedete podatke kao što su: kategorija preduzeća, lokacija, kontakt telefon, radno vreme i slično.
2) Objavljujte fotografije i video zapise
Kada napravite svoj profil na Google My Business-u moći ćete da dodate naslovnu fotografiju i logo vašeg preduzeća, baš kao što biste to uradili na Fejsbuku ili LinkedIn-u. Bez ovih slika ljudima će biti teže da prepoznaju vašu marku na internetu.
Korišćenjem fotografija i video zapisa možete obavestiti ljude o detaljnom načinu poslovanja, proizvodima i uslugama vašeg preduzeća. Ako imate restoran, objavite slike obroka, menija, trpezarije. Potrudite se da fotografije i video zapise koje postavljate budu profesionalni i da nemaju malu rezoluciju. Isticanje dopadljivih proizvoda i detalja može biti odlučujući faktor za novog kupca da odabere baš vas umesto vašeg konkurenta. Pokažite profesionalnost da biste vaše posetioce pretvorili u kupce.
Kada su u pitanju veličine fotografija i video zapisa imajte na umu sledeće smernice:
Veličina slike
Minimalno: 400 x 300, 10KB
Maksimum: 10.000 x 10.000, 25MB
Maksimalna veličina video zapisa može biti 100MB.
3) Kreiranje kvalitetnih postova
Jedan od razloga, zašto su postovi na Google My Business-u toliko važni, je taj što Gugl u rezultatima pretrage daje prednost kvalitetnim podacima. Uverite se da svojim kupcima pružate korisne i kvalitetne podatke o vašem poslovanju, da biste poboljšali vašu poziciju na Guglu. Na primer, ako ste vlasnik prodavnice sladoleda u Beogradu, kada neko na Gugl pretraživaču ukuca ključnu reč “sladoled u Beogradu“ imaćete veće šanse da se vaša prodavnica nađe na vrhu rezultata pretrage.Iako su postovi ograničeni, jer mogu sadržati do 1500 znakova, cilj postova na Google My Business-u je da budu koncizni i konkretni. Potrudite se da izbegavate tekstove koji su duži od od 300 znakova, osim ako nemate baš dobar razlog.
Savet: Haštagovi su nepotrebni i nebitni za Google My Business, ali nekoliko emodžija može ostaviti prijatan utisak.
Najbolje vreme za objavu na Google My Business-u
Iako Gugl ne nudi statističke smernice o najboljem vremenu za objavljivanje na Google My Business-u, imamo nekoliko saveta koji će vam pomoći da znate kad treba objaviti post:
– Odvojite malo vremena i razmislite o navikama svoje publike, vremenskim zonama i slično. Na primer, ako vodite kafić koji organizuje žurke za vikend, objavite tu vest nekoliko dana ranije, recimo u sredu ili četvrtak, da bi ljudi imali vremena da vas pronađu i posete na dan žurke.
– Eksperimentišite — Razmišljanje o idealnom vremenu za objavljivanje na Google My Business-u znači da možete eksperimentisati nekoliko nedelja da biste videli koje je pravo vreme da okačite post.
Na ovoj platformi ne treba da privlačite pažnju naslovima ili sadržajem, već samo treba da navedete činjenice. Vodite računa da, kada neko traži vaše preduzeće na internetu, nađe tačne podatke. Poverenje je ključni faktor kada je u pitanju donošenje odluke o kupovini – ukoliko klijent može da vam veruje, veća je verovatnoća da će kupiti vaš proizvod ili uslugu.
4) Informišite publiku o važnim vestima
Navedite osnove informacije o vašem preduzeću. Podaci, kao što su adresa, radno vreme, broj telefona, uvek bi trebalo da budu tačni. Obavezno ažurirajte ove informacije ako ih vremenom promenite.
Možete kreirati postove za vaše preduzeće da biste informisali kupce o važnim događajima, ograničenim kuponima, popustima, promocijama ili prodaji (navedite tačan datum i vreme tokom kojeg korisnici mogu posetiti određeni događaj ili iskoristiti promotivnu ponudu)
5) Dodajte posebne karakteristike
Možete odabrati posebne karakteristike zavisno od kategorije koju ste odabrali, na primer:
Restorani i barovi mogu da prikažu menije, popularna jela i dodaju link za onlajn narudžbine i rezervacije.
Hoteli mogu prikazati ocene.
Manja i srednja preduzeća mogu dodati kataloge proizvoda.
6) Izgradite poverenje odgovaranjem na komentare
Pokažite trenutnim i potencijalnim kupcima da cenite njihovo mišljenje tako što ćete im odgovoriti na komentare. Prema jednom istraživanju, preduzeća koja odgovaraju na kritike smatraju se 1,7 puta pouzdanijim od onih preduzeća koja to ne čine.
Pozitivne interakcije grade lojalnost. Ne zaboravite da odgovarate u ime svog brenda i ostanite profesionalni. To važi i za negativne komentare. Nemojte ih ignorisati. Ako je stvar delikatna, zamolite ih da vam pošalju privatnu poruku.
Obavezno odgovarajte i na pitanja. Tako ćete pokazati da je vaše preduzeće aktivno i sprečava potencijalno širenje dezinformacija.
7) Ostavljanje recenzije
Kupci mogu ostaviti recenziju i tako pružiti značajne informacije o vašem preduzeću. Prilikom posete vašeg profila na Google My Business-u posetioci će moći da pročitaju komentare vaših prethodnih klijenata da bi se uverili u kvalitet vašeg poslovanja.
Isticanje pozitivnih kritika je dobar način da povećate vidljivost onlajn reputacije vašeg brenda.
Ne zaboravite da pratite analitiku
Pomoću analitike koju vam Gugl pruža možete pratiti vaše postove nakon objavljivanja. Pogledajte prikaze svojih postova i na koji način kupci dolaze na vaš profil. Na osnovu analitike, saznaćete koji postovi imaju najviše pozitivnih komentara da biste posetiocima pružili sadržaj koji vole.