Brzina sajta kao najvažniji faktor SEO optimizacije sajta

Brzina je jedan od najvažnijih kvaliteta internet sajta i internet poslovanja. Svaka dodatna sekunda sporijeg otvaranja sajta dovodi do više od 10 odsto izgubljenih poseta. 53 odsto internet korisnika napušta sajt ukoliko je brzina sajta veća od tri sekunde. Već pri brzini sajta većoj od jedne sekunde, internet korisniku opada pažnja i posvećenost sajtu. Kompanija Valmart izmerila je porast prihoda od 1 odsto za svako poboljšanje brzine sajta za 100 milisekundi.

spektrum kooperativa
Profesionalna marketinška, programerska i SEO firma – Spektrum kooperativa (spektrum.rs)

Klijente najčešće savetujemo da unaprede brzinu sajta ne samo zbog poboljšanja korisničkog iskustva već i iz razloga SEO optimizacije sajta, odnosno boljeg pozicioniranja na Guglu. Posedovanje brzog sajta je sve presudnije za uspeh poslovanja. Postoji očigledna veza između brzine sajta i prosečnog korisničkog zadržavanja na vašem sajtu pa je brzina presudna za uspešan sajt. Zadržavanje posetioca na sajtu najčešće znači povećanje prihoda a i značajan je faktor za vaše bolje rangiranje na Guglu. Sam Gugl preporučuje da minimalna brzina sajta bude ispod 2 sekunde. Mali broj internet korisnika će čekati više od tri sekunde da se učita neki sajt. Brz sajt stvara srećne korisnike, kažu u Guglu.

Još od 2010. godine Gugl je uveo brzinu kao jedan od faktora boljeg rangiranja sajta (vidi sliku):

brzina sajta

  1. godine Gugl je ponovo istakao još veću važnost brzine sajta:

brzina sajta

Kompanije kao što su Gugl i Amazon sprovele su brojne studije o uticaju brzine sajta na profitabilnost:

Naši testovi jasno pokazuju da brzina sajta utiče na prihode, i kratkoročne, i dugoročne. Sporost sajta negativno utiče na dužinu korisničke sesije, bez obzira na to koliko traje zastoj u otvaranju sajta. Spori sajtovi takođe imaju presudne posledice na broj članaka koje ljudi čitaju. U osnovi, što je sporiji sajt veće su negativne posledice. Podaci nam pokazuju, u smislu korisničkog iskustva i finansijskih rezultata, da postoje očigledne i veoma vredne koristi u ubrzanju vašeg sajta. Nakon ovog istraživanja odlučili smo da narednih meseci još više vremena investiramo u veće ubrzanje svakog aspekta novog FT.com sajta. – menadžer Financial Times-a

Važnost brzine sajta za SEO optimizaciju sajta

SemRush studija iz 2017. godine prikazala je sledeći grafikon sa rezultatima:

brzina sajta seo optimizacija

Kao što vidimo, tri od prvih četiri faktora koji utiču na rangiranje sajta u vezi su sa brzinom sajta. U poslednje vreme, Gugl sve više vrednuje korisničko iskustvo na sajtu, u koje spada pre svega brzina sajta, naspram ranijih faktora optimizacije.

Gugl preko Gugl analitike beleži stopu napuštanja vašeg sajta usled sporosti, beleži takođe i broj posećenih stranica prilikom jedne posete sajtu, i ti faktori utiču na rangiranost sajta.

Brzina sajta je presudna za bolje rangiranje na Guglu, apsolutno neophodna ukoliko želite da budete prvi na Guglu, ali korisna i zbog boljeg korisničkog iskustva koje će posetioca zadržati duže na vašem sajtu, što može da poveća vaše prihode od sajta.

Pročitajte još i 10 najvažnijih faktora SEO optimizacije u 2019. godini.

Ako vam je potrebna optimizacija sajta, kontaktirajte Spektrum kooperativu, koja kao programerska firma i SEO agencija, može da značajno unapredi vaš sajt, vašu rangiranost na Guglu a time i vaše poslovanje. O rezultatima SEO optimizacije Spektrum kooperative, čitajte u tekstu: Koliko vremena je potrebno da biste bili prvi na Guglu?.

Kontakt telefon: 062234251, Viber/WhatsApp: +38162234251, i-mejl: kontakt@spektrum.rs