Guglov novi algoritam rangiranja: Šta očekivati u 2021.

Gugl je već u maju 2020. najavio da će korisničko iskustvo biti bitan faktor za rangiranje sajtova na pretraživačima. Veoma važan pokazatelj za Gugl jeste kakvu interakciju korisnici ostvaruju sa sajtovima, jer ažuriranjem algoritama Gugl teži da doprinese prijatnijim iskustvima korisnika na internetu. Tokom 2021, korisničko iskustvo imaće presudnu ulogu za pozicioniranje sajtova na Guglu. Drugim rečima, ako Gugl primeti da je interakcija korisnika sa sajtom loša, rangiranje sajta će opasti.

guglov novi algoritam rangiranja

Poboljšanje sveukupnog iskustva korisnika na internetu započeto je optimizacijom sajtova za mobilne uređaje u aprilu 2015, a zatim i proverom brzine učitavanja sajtova u januaru 2018. Pozitivna iskustva korisnika na internetu pružaju im mogućnost da lakše i brže pretražuju sajtove i da budu angažovaniji prilikom rada na internetu.

Odlučili smo da vam objasnimo buduće ažuriranje algoritma i šta ono podrazumeva.

Gugl je pokrenuo Core Web Vitals, izveštaj o osnovnim karakteristikama, tačnije, alat za samoprocenu. To znači da će vlasnici sajtova biti u mogućnosti da provere uspešnost karakteristika, koje čine bitan aspekat korisničkog iskustva na sajtovima, da bi mogli dodatno da ih poboljšaju. Core Web Vital trenutno se fokusira na tri aspekta korisničkog iskustva – brzina učitavanja sajta, interaktivnost i stabilan rad sajta.

Gugl je zvanično najavio da će se faktori, za bolji korisnički doživljaj na sajtu, pojaviti u maju 2021. Novi faktori za bolje iskustvo na sajtu podrazumevaju Core Web Vital sa već postojećim faktorima, uključujući prilagođenost sajta mobilnim uređajima, sigurno pregledavanje sajta – HTTPS, interaktivni sadržaj.

Da bismo vam pomogli da pripremite sajt za ažuriranje u 2021, istakli smo neke glavne faktore koje bi vlasnici sajtova trebalo da uzmu u obzir radi boljeg korisničkog iskustva.

Nastojte da pružite relevantan sadržaj
Posvetite pažnju kreiranju kvalitetnog sadržaja za vaš sajt, jer će takav sadržaj Gugl prepoznati kao relevantan i pružiće vam bolje rangiranje u rezultatima pretrage.
Recimo da se bavite proizvodnjom prirodne kozmetike. Kada neko u pretraživač ukuca ključne reči ,,prirodna kozmetika“, vaš sajt se može naći na vrhu rezultata pretrage na Guglu. Kada je vaš sajt rangiran na prvoj strani Gugla, veća je mogućnost da će korisnici lakše saznati za vas i vaše proizvode.

Možete uraditi analizu kojom ćete utvrditi ključne reči preko kojih korisnici najčešće dolaze na vaš sajt. Jednom kada izvršite ovu analizu, uverite se da se vaš sadržaj na sajtu fokusira na ove ključne reči na kratak i smislen način, kako biste pretraživačima efikasno pružili informacije koje su im najpotrebnije.

Uverite se da je vaš sajt optimizovan za mobilne uređaje
Vaš sajt treba da bude optimizovan tako da radi isto na svim uređajima, uključujući stone računare, laptopove, tablete i mobilne telefone. Nakon što je vaš sajt adekvatno optimizovan, korisnici neće imati problema bez obzira s kojeg uređaja žele da pristupe vašem sajtu.

Savet: Jasno prikažite poziv na akciju iznad preloma stranice kako biste bili sigurni da posetioci mogu lako preduzeti akciju, kada posete vaš sajt bilo preko računara ili mobilnog uređaja.

Neka vaš sadržaj bude interaktivan
Da li vaš sadržaj podrazumeva samo puko čitanje ili podstiče čitaoce da budu angažovaniji?
Interaktivni sadržaj podstiče korisnike da više vremena provedu na vašem sajtu. Vrste interaktivnog sadržaja koje biste mogli dodati na svoj sajt uključuju infografike, ankete, procene, interaktivan video sadržaj.

Smanjite vreme učitavanja sajta
Što se brže učita vaš sajt, to ćete imati bolje korisničko iskustvo. Ako se vaš sajt predugo učitava, verovatno ćete izgubiti ne samo interesovanje korisnika, već i potencijalnu prodaju. U stvari, dokazano je da učitavanje sajta koje traje duže od 5 sekundi uzrokuje 7% gubitka u konverziji i 11% manje pregleda stranice zato je važno investirati u što veću brzinu sajta.

Takođe, uverite se da nema neispravnih stranica, jer one stvaraju loša korisnička iskustva.

Savet: Iskoristite besplatne alatke koje su vam na raspolaganju, poput Page Speed, Web Page Test, Pingdom, da biste testirali koliko vremena je potrebno za učitavanje vašeg sajta. Što se brže učita vaš sajt, to bolje. Pokušajte da vreme učitavanja sajta za računare i mobilne uređaje bude kraće od 3 sekunde.

Analizirajte dizajn sajta
Analiziranjem UX (User Experience) i UI (User Interface Design) dizajna, utvrdićete kako i na koji način je predstavljen sadržaj sajta vašim posetiocima. Ovo je veoma važno, jer 87% korisnika interneta ne želi ponovo da poseti sajt na kojem su imali negativno korisničko iskustvo.

Obezbedite privatnost korisnika na sajtu
S obzirom na to da ,,pretnje” na internetu i dalje evoluiraju, važno je osigurati bezbednost podataka korisnika dok su na vašem sajtu kako biste stekli njihovo poverenje. HTTPS je uveden kao dodatna mera bezbednosti, sa ciljem da zaštiti privatnost korisnika na sajtu, ali i njihove podatke kao što su kreditna kartica, lozinke i druge poverljive informacije. Svaki sajt treba da ima HTTPS kako bi se poboljšale mere bezbednosti i celokupno korisničko iskustvo.

Preskočite iskačuće prozore
Nije tajna da upotreba iskačućih prozora može da naruši korisničko iskustvo na sajtu. Preporučujemo da izbegavate bilo kakav sadržaj koji zauzima veći deo stranice sajta, blokirajući prikaz sadržaja koji je čitalac nameravao da pročita.

Baš kao što Gugl stavlja naglasak na korisničko iskustvo na vašem sajtu, i mi verujemo da ključ za stvaranje pozitivnog i angažovanog iskustva sa kupcima započinje upravo na vašem sajtu.

Ako želite da vaš sajt bude optimizovan za bolje rangiranje na pretraživačima, tim Spektrum kooperative će vam pomoći u tome. Možete nas kontaktirati na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na broj: 062/234-251 da biste saznali kako možemo unaprediti vaš sajt.