SEO u vreme epidemije COVID19

Iako je korona virus eksponencijalno povećao upotrebu interneta, takođe je prouzrokovao nagli pad prometa na poslovnim sajtovima u mnogim industrijama. Da li to znači da je SEO trenutno beskoristan za vaše poslovanje? Apsolutno, ne.

SEO u vreme epidemije covid19

U ovom tekstu razgovaraćemo o uticaju COVIDA-19 na poslovanje i o prednostima primena SEO strategija za manja preduzeća tokom korona virusa i razmotrićemo sledeće:

1. Uticaj COVIDA-19 na saobraćaj pretrage.
2. Zašto je SEO važan tokom COVIDA-19?
3. Zašto je SEO posebno važan za mala i srednja preduzeća tokom COVIDA-19?

  1. Uticaj COVIDA-19 na saobraćaj pretrage.
    Čuli ste da vam mnogi ljudi kažu da je SEO trenutno važan jer je upotreba interneta veća nego ikad. Prvi deo te izjave -da je SEO važan- jeste tačan, ali razlog zašto je SEO važan dodatno ćemo objasniti.

Da, upotreba interneta tokom ove epidemije naglo je porasla, ali ne zaboravite da se upotreba interneta ne odnosi isključivo na pretragu na internetu. Pored pretraživanja, uključuje širok spektar aktivnosti kao što su igre, striming filmova, virtuelni sastanci, mobilne aplikacije, društveni mediji i još mnogo toga. To ne znači da se pretraga na mreži nije povećala.

U vremenu epidemije, pretraživanja su svakako porasla, ali sa fokusom na zdravstvo, vesti i druge izuzetno relevantne industrije. Kao rezultat toga, došlo je do pada prometa na manje važnim sajtovima (od kojih su mnoga mala preduzeća).

Industrije različito posmatraju SEO strategije. Za relevantna i bitna preduzeća, SEO strategije su veoma važne za održavanje vidljivosti sajta na Guglu. Međutim, kod privremenih ili manjih preduzeća, SEO se smatra manje važnim, čak besmislenim.

Ali SEO je i te kako važan za sva mala i srednja preduzeća tokom trenutne pandemije.

Čitajte dalje da biste saznali zašto je SEO sada važan za vaše poslovanje, kao i neke praktične savete koje možete preduzeti da biste poboljšali konverzije na vašem sajtu.

  1. Zašto je SEO važan tokom COVIDA-19?
    Iako postoji mnogo dezinformacija o SEO-u, ostaju mnoge činjenice koje ističu važnost SEO-a uprkos padu organskog saobraćaja na mnogim sajtovima.

Činjenica 1# COVID-19 je u trendu

Iako se čini da će pad konverzija na vašem sajtu dugoročno uticati na vaše poslovanje, neće, jer korona virus neće zauvek biti u prvom planu pretraživanja.

Ovo ne znači da se umanjuje pažnja s COVIDA-19. Ne. To je i dalje glavna tema i ozbiljan problem i tekući događaj, ali vremenom će nestati.

Činjenica #2: Evergreen sadržaj (zimzeleni sadržaj) je i dalje ključno rešenje

Evergreen sadržaj je SEO sadržaj koji je uvek relevantan i ,,svež” za čitaoce.

U redu je pisati o aktuelnim temama koje se odnose na vaše poslovanje, ali ove teme će vremenom imati manje konverzija. Takođe, manja je verovatnoća da će se ove teme rangirati na prvom mestu, jer će vodeći brendovi i sajtovi visokih autoriteta dominirati na prvoj stranici pretraživača. S druge strane, ,,zimzeleni sadržaj” ostaje relevantan i uvek stvara konverzije.  Stoga, nikad nije loše objavljivati sadržaj koji je ,,evergreen” za vaše poslovanje.

Činjenica #3: SEO ne znači samo povećanje organskih pretraga

Svrha SEO-a nije samo povećanje organskih pretraga već povećanje kvalifikovanih konverzija. To znači da su posetioci koji pronalaze put do vašeg sajta najverovatnije veoma zainteresovani za ono što nudite. U tom smislu, SEO vam može pomoći da identifikujete visokokvalifikovane potencijalne klijente za proizvode/usluge koje nudite.

Činjenica #4: SEO dobici su dugoročni

SEO je sticanje poverenja pretraživača, a jedini način da se to postigne jeste polako i dosledno. Budući da se značajni dobici od SEO-a obično dešavaju tek nakon tri ili više meseci (pročitajte tekst: Koliko vremena je potrebno da biste bili prvi na Guglu), sada možete učiniti mnogo toga što će vam se vremenom isplatiti.

  1. Zašto je SEO posebno važan za mala i srednja preduzeća tokom COVIDA-19?
    Lokalna pretraga je presudna. Nakon što pokrenete sajt, mnogi će poželeti da pronađu na internetu lokalno preduzeće poput vašeg. Prema tome, optimizacija sajta za lokalnu pretragu je veoma bitna za vaše poslovanje. Primenom SEO taktika, vaš sajt će se pojaviti na vrhu rezultata na Guglu kada neko na lokalnom planu pretražuje vašu delatnost.

Iako vaše preduzeće trenutno ne radi zbog COVIDA-19 i dalje biste trebali da optimizujete vaš sajt, jer možete ponuditi vaše usluge preko interneta. Takođe, na sajtu možete istaći informacije o datumu ponovnog otvaranja preduzeća. Važno je da budete u kontaktu sa klijentima i da ih obaveštavate o promenama u vašem poslovanju. Korisnici će tako znati relevantne informacije, kao i datum ponovnog otvaranja, a vi ćete biti spremni za novi uspeh.

SEO je besplatan

Jedna od prednosti SEO-a u odnosu na PPC marketing (plaćanje po kliku) je to što je SEO besplatan. Međutim, potrebno je više vremena da bi se shvatilo na koji način funkcioniše SEO, a nakon primenjenih adekvatnih SEO strategija, vremenom se može očekivati da će sajt biti bolje rangiran na pretraživačima.

Ukoliko smo vas uverili da je SEO trenutno neophodan za vaše manje preduzeće, to je sjajno! Ali, možda ste pitate odakle da počnete. Navešćemo vam osnovne korake koje možete primeniti za bolju optimizaciju vašeg sajta.

  • Istražite ključne reči pre nego što optimizujete sajt prema njima. Od izbora ključnih reči zavisi i posećenost na vašem sajtu, kao i prodaja;
  • Redovno pišite blog tekstove. Blog tekstovi koji sadrže relevantne i informativne podatke, podstaći će klijente da vam više veruju. Takođe, vaši tekstovi utiču na jačanje vašeg brenda;
  • Ažurirajte profil na Google My Business-u da biste bili rangirani na vrhu rezultata pretrage kada neko pretražuje vašu delatnost;
  • Stvarajte link-building. Naime, kvalitetni linkovi na drugim, uticajnijim sajtovima, koji vode ka vašem sajtu, uticaće na bolju poziciju vašeg sajta u rezultatima pretrage;
  • Ažurirajte vaš stariji sadržaj, tako što ćete ga dopuniti novim, relevantnim informacijama;
  • Optimizujte sajt za mobilne uređaje;
  • Umetnite link u sadržaj prema nekoj drugoj relevantnoj stranici na vašem sajtu;
  • Optimizujte slike. Neka vaše slike imaju alt nazive;
  • Podesite i koristite Google Analytics da biste imali uvid u bitne podatke, kao što su: broj poseta na vašem sajtu, izvor poseta i drugi parametri;
  • Uklonite kopiran sadržaj.

SEO može biti potencijalno rešenje za preduzeća koja se suočavaju sa finansijskim krizama i sporijim tempom rada zbog COVIDA-19. SEO vam može pomoći da postanete vidljiviji u pretragama i da se spremite za bolje poslovanje kada se pretraživanja u vezi COVIDA-19 normalizuju.

Neka SEO bude vaš marketinški prioritet u koji ćete investirati. Spektrum kooperativa vam nudi SEO usluge radi poboljšanja vašeg poslovanja. Možda vam je potrebna izrada sajta u skladu sa najboljim SEO standardima? Možete nas kontaktirati na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251.