Korišćenje Gugl analitike za merenje i unapređenje vašeg marketing sadržaja

Da li ste znali da pomoću Gugl analitike imate mnoštvo uvida u to kako možete stvoriti bolji sadržaj za vaše poslovanje? Da biste uštedeli vreme i novac za vašu kompaniju, ne mislite li da bi bilo bolje da kreirate bolji sadržaj umesto više sadržaja?

gugl analitika

Potrudite se da napravite kvalitetniji sadržaj koji bi vam pomogao da se bolje rangirate, umesto pokušavanja da napravite što više sadržaja u nadi da ćete se bolje plasirati. Na ovaj način, korišćenje Gugl analitike će vam pomoći da vaša SEO optimizacija bude strateškija i efikasnija.

Da bismo vam pomogli da najbolje iskoristite vaše dragoceno vreme, kako biste poboljšali vaš marketing sadržaj, ovaj članak će vam pomoći da shvatite Gugl analitiku. Naučićete najčešću terminologiju koja vam je potrebna za ostvarenje kvalitetnijeg marketing sadržaja.

spektrum kooperativa
Profesionalna marketinška, programerska i SEO firma – Spektrum kooperativa (spektrum.rs)

Kao prvo, predlažemo vam da pogledate zašto treba da izdvojite vreme za učenje i korišćenje Gugl analitike.

Zašto je Gugl analitika važna za vaš marketing sadržaj?

Gugl analitika vam prikazuje najbolji način da donesete vaše marketinške odluke, ali i da poboljšate vaše marketinške performanse uopšte.

Upotrebom Gugl analitike uspeli biste da saznate koliko je vaš sadržaj kvalitetan za vaše kupce, što je presudno za napredovanje vašeg poslovanja.

Gugl analitika vam pomaže da odgovorite na pitanja poput:

  • Koliko su efikasni napori u marketing sadržaju?
  • Koji delovi marketing sadržaja su najmanje efikasni i odvraćaju posetioce?
  • Da li se moji napori vremenom poboljšavaju?
  • Koje vrste sadržaja su najefikasnije za privlačenje posetilaca?
  • Koje sadržajne teme mi nedostaju?

Nakon što dobijete odgovore na ova pitanja bićete informisaniji prilikom donošenja odluka o vašoj marketinškoj strategiji sadržaja. Pogledajte na primeru ove studije slučaja kako se pravi sajt koji je najbolji u svojoj oblasti poslovanja.

Terminologija Gugl analitike

Neophodno je razmotriti osnovnu terminologiju koja će vam pomoći pri korišćenju Gugl analitike.

Šta je korisnik u Gugl analitici?

Za Gugl analitiku, pojedinac koji pregledava vašu veb-lokaciju zove se korisnik. Nije važno da li osoba posećuje vašu veb-lokaciju samo jednom ili više puta, zato što će Gugl analitika identifikovati ovu osobu. Međutim, kada jedna osoba poseti vašu veb-lokaciju pomoću različitih uređaja, Gugl analitika će ga prijaviti kao više od jednog korisnika. Ako želite da identifikujete jednu osobu na više uređaja treba da koristite funkciju User ID. Naravno, ovo funkcioniše samo kada treba identifikovati određenu osobu (na primer, kada je neko prijavljen na vašu veb-lokaciju) i neće raditi za sve vaše posetioce.

Šta su prikazi stranice?

Pregled stranice podrazumeva postupak kada korisnik pregleda vašu veb-lokaciju. Taj postupak predstavlja prikaz stranice. Gugl analitika vam pomaže da identifikujete koji je vaš sadržaj gledaniji od ostalih.

Šta se smatra sesijom pregledanih stranica ?

Uvek je zanimljivo koliko je sesija bilo na vašoj veb-lokaciji. Kada neko poseti vaš blog, a zatim pređe na ,,početnu stranicu“, a nakon toga poseti stranicu ,,o nama“ kako bi saznao više informacija o vašoj kompaniji, te tri stranice se kombinuju u ono što se naziva sesija na vašem sajtu.

Kada se posle nekoliko dana ta osoba vrati i poseti još pet stranica na vašoj veb-lokaciji, to se računa kao dve sesije za tog korisnika.

Šta je stopa napuštanja početne stranice?

Stopa napuštanja početne stranice je još jedan veoma zanimljiv izveštaj koji je važno znati. Stopa napuštanja stranice može vam dati brzi pregled uspeha vašeg sadržaja, na osnovu čega ćete uvideti kojoj stranici treba posvetiti više pažnje. Potrudite se da formirate kvalitetne sadržaje, kako bi vam posetioci poverovali i preduzeli presudan korak da postanu vaši klijenti. Možete pratiti i izveštaj u okviru Gugl analitike koji će vam pomoći da shvatite kako ljudi pronalaze vašu veb-lokaciju. Pročitajte i SEO savete za unapređenje Gugl pozicije.

Izvor – UTM Source

Izvor vam pomaže da analizirate kako su ljudi pronašli vašu veb-stranicu. Može vam pomoći, na  primer, da utvrdite da li neko klikne na link u biltenu, na pretraživaču ili na bilo kom drugom mestu na kojem vodite kampanju.

Gugl analitika sadrži mnogo podataka o vašoj veb-lokaciji i načinu na koji funkcioniše. Najbolje od svega je što vam sve ove podatke nudi besplatno. Gugl analitika vam pruža uvid u dragocene i korisne informacije.

Sada kada znate važnost merenja vaših marketinških napora, predlažemo vam da postavite Gugl analitiku na vašu veb-lokaciju.

Vaša Spektrum kooperativa!