Možda mislite da je nakon pokretanja sajta vaš posao završen, ali to nije tako jednostavno. Baš kao što vaš automobil i kuća zahtevaju redovno održavanje radi dobrih rezultata, isti princip važi i za vaš sajt.
Ako želite da privučete kupce, nužno je da budete visoko rangirani na pretraživačima, da biste im pružili relevantne informacije o svojim proizvodima i uslugama. A svoju želju ostvarićete jedino redovnim održavanjem sajta.
Evo i glavnog razloga zbog kog je ono veoma važno – SEO. Internet trendovi i tehnologije se neprestano menjaju, a ako želite da zadržite poziciju svog sajta na prvoj strani Gugla, trebalo bi da uložite dovoljno truda, vremena i rada u isti.
Svrha Gugla je veoma jasna – pružanje kvalitetnih sajtova korisnicima interneta. Stoga, redovno ažurirajte i održavajte svoj sajt, kako vas ne bi iznenadio padom s najviše rangirane pozicije.
Ako nemate vremena ili ne znate kako da poboljšate svoj sajt, Spektrum kooperativa vam može pomoći. Budite slobodni da nas kontaktirate na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251, a mi ćemo redovno održavati vaš sajt i učiniti ga adekvatnim predstavnikom vašeg poslovanja.
Šta sve uključuje održavanje sajta – SEO
Jednostavno posedovanje sajta i određena podešavanja na njemu nisu dovoljna. Pored toliko velike konkurencije na internetu, postoji mnogo rešenja za dobro rangiranje, a jedno od njih je održavanje sajta. Stoga, u nastavku vam otkrivamo, šta se sve pod održavanjem sajta podrazumeva:
- Nivo sigurnosti
Ako vaš sajt nije u potpunosti ažuriran i nema instalirane najnovije dodatke, širom ste otvoreni za hakerski napad. Teško je poverovati da bi haker ikada ciljao sajt za mala preduzeća. Međutim, oni imaju automatizovane alate koji skeniraju internet u potrazi za nesigurnim sajtovima, koji mogu biti zaraženi njihovim zlonamernim kodom. Bez obzira koju vrstu platforme imate, bilo da se radi o ličnom blogu ili ogromnom poslovnom sajtu, ako postoji slabost, oni će je sa zadovoljstvom iskoristiti. Svaki zastareli dodatak instaliran na sajtu je prilika za ulazak hakera.
Održavanje sajta je savršeno rešenje za bezbednost, jer pravovremena ažuriranja sprečavaju hakovanje. Dozvolite Spektrum kooperativi da nadgleda i čuva vaš sajt. U suprotnom, hakovan sajt vas može koštati mnogo novca, vremena i živaca.
- Nivo poboljšanja korisničkog iskustva
Vaš sajt je javni odraz vašeg poslovnog imidža. Često će on ostaviti prvi utisak o vašem poslu svakom sledećem potencijalnom klijentu, jer ljudi često istražuju sajtove kompanija i njihove društvene mreže, pre nego što se odluče na dalji korak. Radi napretka vašeg poslovanja, važno je da vaš sajt ispunjava očekivanja ciljne publike!
Loše funkcionišući sajt može biti glavni problem vašeg brenda i slike poslovanja koju želite da predstavite potencijalnim novim klijentima, kao i onim postojećim. Redovno ispitujte izgled vašeg sajta i ažurirajte ga tako da odgovara vašem korporativnom imidžu. Evo šta treba nadgledati:
- Sporo učitavanje stranica i neispravni linkovi – Ovi faktori utiču na prekomerni zastoj sajta, a njegovo redovno održavanje može ispraviti suptilne promene, pre nego što one postanu drastične. Pretraživači preferiraju dobro održavane sajtove, koji su brzi i bez grešaka; brzina sajta je jedan od najvažnijih SEO faktora.
- 404 page not found – Greška 404 se pojavljuje kada korisnici interneta ne uspeju da pronađu stranicu za kojom su tragali. Ovakvo stanje na sajtu svakako utiče loše po korisničko iskustvo;
- Gramatičke i pravopisne greške – Proverite napisane tekstove, pre nego što ih okačite na sajt, jer želite da uklonite svaku potencijalnu gramatičku ili pravopisnu grešku, koja se provukla u trenutku nepažnje. Publika jednostavno želi besprekornost u svim sadržajima vašeg sajta.
- Kreiranje novog sadržaja
Sadržaj na vašem sajtu trebalo bi da zadrži čitatelje i podstakne ih da se ponovo vrate. Niko ne želi da čita isti sadržaj iz nedelje u nedelju ili da gleda zastarele informacije o događaju koji se desio pre 3 meseca. Ako ne ažurirate sajt, time poručujete potencijalnim kupcima da ne obraćate pažnju na svoje poslovanje ili im čak možete stvoriti utisak da možda više ne poslujete. Takođe, velika je verovatnoća da će vaši konkurenti imati priliku da vas nadmaše u rezultatima pretrage.
Ažuriranje sajta, kreiranjem novog sadržaja, držaće vas na vrhu rezultata pretrage i olakšaće ljudima da pronađu vaše preduzeće na internetu.
Pre nego što krenete da pišete, uvek imajte na umu ključne reči koje želite da se nađu u tekstu. Bilo bi poželjno da ih istaknete 3-5 puta, kako bi vaši tekstovi bili vidljiviji u rezultatima pretrage, a to zapravo i jeste suština – da vaše poslovanje bude dostupnije korisnicima interneta.
- Ispravno korišćenje naslova i opisa stranica sajta
Naslov stranice (poznat kao meta naslov) je važan iz perspektive Gugla, jer se koristi prilikom indeksiranja sadržaja na vašem sajtu. Kad god vam se ukaže prilika, u naslovu istaknite ključne reči za koje želite da se rangirate, kao na primer: „Održavanje sajta’’.
Opis stranice (meta opis) ne koristi se kao deo Guglovog algoritma za rangiranje vašeg sajta, ali se prikazuje u rezultatima pretrage nakon naslova, pa je važno da napravite dobar i detaljan opis. U suprotnom, Gugl će odabrati neki sadržaj sa vaše stranice i koristiti ga kao opis, što nije dobro!
Želite da poboljšate svoj sajt? Onda se zapitajte, da li su naslovi stranica kvalitetno napisani? Da li imaju relevantne izraze, koji pomažu Guglu da razume, šta želite da rangirate? Da li su vaši opisi dovoljno uverljivi?
Pregledajte naslove i ažurirajte ih, kako biste bili sigurni da oni sadrže relevantne ključne reči i da zvuče dovoljno primamljivo.
- Ažuriran softver sajta
Većina sajtova danas, iako ih je lako urediti, složene su softverske aplikacije. Baš kao i operativni sistem na vašem računaru, oni moraju biti ažurirani iz bezbednosnih razloga i zbog performansi. Na WordPress sajtovima, to znači redovno ažuriranje osnovnog softvera, kao i svih dodataka i tema.
Imajte na umu da napravite rezervnu kopiju! Pomoću nedavnih rezervnih kopija možete brzo da vratite sajt, što je veoma važno ako poslujete na internetu. Ovo osigurava da, ako se dogodi neka vrsta problema, nećete izgubiti ceo sajt. Odvajanje vremena i novca za redovno održavanje sajta je mnogo lakše, nego čekati dok se napravi šteta.
- Redizajn sajta
Održavanje sajta, između svega navedenog, podrazumeva i redizajniranje sajta. To znači da će, nakon njegovog pokretanja, vremenom nastati potreba za unošenjem određenih izmena, radi lakše navigacije i bolje dostupnosti sajta vašoj publici.
Kada ne održavate stvari koje svakodnevno koristite, poput automobila, vremenom će imati kvar ili se raspasti. Isto važi i za vaš sajt. Održavajte ga redovno i učinite ga besprekornim za svoje posetioce, kako oni ne bi otišli na sajt vaše konkurencije.
Zaključak
U današnjem svetu, sajt je poput prodajnog tima vašeg poslovanja – mora biti impresivan, tako da podstakne vaše posetioce da duže ostanu na vašem sajtu i izvrše kupovinu.
Mnoge kompanije kreiraju lepe sajtove, ali ih zatim ne uspevaju redovno održavati i ažurirati. Ne shvataju da će, ukoliko njihov sajt bude zastareo i ako ne reaguje, izgubiti kredibilitet kao i prodaju. Dakle, ako ste značajno uložili u svoj sajt, trebalo bi da angažujete stručni tim, koji će ga redovno održavati.
Želite da vaš sajt pruži maksimum u promociji vašeg sajta? Spektrum kooperativa vam to može omogućiti. Za više informacija o našim uslugama kontaktirajte nas na imejl: kontakt@spektrum.rs ili na telefon: 062/234-251.