SEO marketing strategija je jedan od ključnih faktora za rast vašeg poslovanja i uspešnost vašeg brenda. Ona vam pomaže da se visoko rangirate u rezultatima pretrage na internet pretraživačima, da povećate saobraćaj ka vašem sajtu a time i povećate konverziju i prodaju.
Većina brendova pristupa SEO-u tako što primenjuje raznovrsne taktike umesto da SEO poveže sa svojom sveukupnom marketing strategijom. Izrada marketing strategije mora da inkorporira i izradu SEO marketing strategije. U suprotnom fragmentirani SEO napori ne dovode do maksimalnog povraćaja investicije.
U ovom tekstu ćemo se pozabaviti time šta čini pravu SEO marketing strategiju, kako je podržava marketing sadržaja, šta čini njene najvažnije komponente, i načinima na koje možete odmah da počnete da pravite vašu.
Brze sugestije
Kohezivna SEO marketing strategija optimizuje indivudalne taktike kao što su targetiranje ključnih reči i beklinkovi.
Ne postoji prečica do odlične strategije. Najbolji način da se rangirate je da konzistentno kreirate visoko kvalitetan sadržaj usmeren ka ljudima.
Tehnički SEO igra ključnu ulogu u omogućavanju internet pretraživačima da nađu i indeksiraju vaš sadržaj.
Poznavanje vaše konkurencije i šta već postoji u rezultatima pretrage može vam pomoći da svojim sadržajem profitirate od SEO prilika.
Vaša SEO marketing strategija bi trebalo da bude merljiva, i da koristi određene KPI-e da bi ste evaluirali koliko je vaša strategija uspešna.
Šta je SEO marketing strategija i zašto je važna
SEO marketing strategija je sveukupni pristup poboljšanju pozicija vašeg poslovanja, brenda, proizvoda i usluga u internet pretraživačima. Poboljšanjem pozicija doći će i do povećanja organskog saobraćaja na stranicama vašeg internet sajta, stranicama na kojima nudite svoje usluge i proizvode a time i do povećanja uspešnosti vaše prodaje.
Samo ukoliko posedujete detaljan i sveobuhvatan plan u vidu SEO marketing strategije, komponente SEO-a kao što su ključne reči i backlinkovi, biće uspešno implementirane.
Prava SEO marketing strategija prevazilazi individualne taktike i pristupa holistički načinu na koji je vaš brend predstavljen na internet. Stavlja vas u kontrolu nad sadržajem koji se prikazuje korisnicima prilikom pretraživanja i nad pozicioniranjem u odnosu na vašu konkurenciju.
Zašto je sve ovo važno?
Razmotrite ovu statistiku:
93% korišćenja interneta počinje na internet pretraživačima. Ako se ne pozicionirate za odgovarajuće pretrage i ne pojavljujete se pri vrhu liste rezultata, u osnovi ste nevidljivi za potencijalne mušterije.
Više od polovine ukupnog internet saobraćaja usmereno je od strane organskih pretraga (dok plaćeni oglasi i društvene mreže stvaraju 10%, odnosno 5% saobraćaja).
Manje od 1% pretraživača na Guglu ikada klikne na rezultate sa druge stranice.
Ukratko: ako se ne pozicionirate visoko u rezultatima pretraga, nevidljivi ste za potencijalne mušterije.
Komponente jake SEO marketing strategije
Grupe tema
Ključne reči su važne ali grupe tema su osnova vaše strategije ključnih reči. Kada se odlučite za uopštene teme za koje bi vaš brend trebalo da ima autoritet i prisustvo, možete se više usmeriti ka ključnim rečima koje ćete targetirati.
Kada koristite grupe tema da izgradite vašu marketing strategiju, možete pokriti širok opset ključnih reči koje potpadaju pod jednu grupu, kreirajući stub vašeg sadržaja (o čemu ćemo više kasnije) koji će da pokrije glavnu temu i poveže je sa ostalim vašim sadržajem koji pokriva podteme u okviru te grupe.
Ovaj pristup vam omogućava da se pozicionirate i za kratke uopštene ključne reči ali i za dugoročne ključne reči koje potpadaju pod njih.
Targetiranje ključnih reči
Ključne reči su reči i fraze koje se često koriste prilikom pretraga na Guglu. One su jedan od ključnih faktora vašeg pozicioniranja u rezultatima pretrage jer one kaže internet pretraživačima o čemu je vaš sadržaj.
Targetiranje ključnih reči zahteva više strategije nego što je to bio slučaj u prošlosti. Gugl kažnjava brendove koji samo gomilaju ključne reči u sadržaj koji nema puno značenja, i koristi sofisticirane alate veštačke inteligencije da ustanovi koji sadržaj je najrelevantniji i najkorisniji za pretraživača.
Najbolji način da osigurate pravo usmerenje targetiranja ključnih reči je da sprovedete detaljno istraživanje ključnih reči. Alati kao što su SEMRush i Ahref’s dosta olakšavaju taj posao.
Metapodaci
Meta podaci kao što su vaš naslov i meta opis su prva stvar koju korisnik vidi kada se vaš brend pojavi u njegovim rezultatima pretrage.
Slično naslovu imejla, vaši metapodaci pomažu korisnicima da odluče da li žele da kliknu na vaš sadržaj. Kao takvi, metapodaci uvek treba da budu dobro promišljeni. Koristite ih da biste privukli pažnju na vašu stranicu. Dobri metapodaci će povećati posećenost vašeg sajta i saobraćaj na njemu.
Tehnički SEO
Tehnički SEO je glavni deo vaše ukupne SEO marketinške strategije. Ukratko definisano, to je proces održavanja strukture i sadržaja vaše veb stranice u skladu sa tehničkim zahtevima pretraživača.
Snažan tehnički SEO omogućava pretraživačima da lako pronađu i indeksiraju stranice na vašem sajtu – ključni deo zarađivanja na SERP rangiranju. Mnogo toga treba znati kada je u pitanju tehnički SEO. (Obavestite nas ako možemo da pomognemo – možemo da uključimo SEO reviziju u bilo koju saradnju sa klijentom!)
Interno linkovanje
Interno linkovanje je važna komponenta SEO-a na stranici kojim se optimizuju pojedinačne veb stranice kako bi se privukao najrelevantniji mogući sadržaj. Treba da koristite stranice visokog autoriteta i visokog ranga da biste usmerili više saobraćaja na druge stranice kojima je potrebno više i jednog i drugog.
Backlinkovi – povratni linkovi
Povratni linkovi se javljaju kada drugi (poželjno sa visokim autoritetom) sajtovi upućuju na vaš sadržaj i vaše stranice, podstičući više organskog saobraćaja. Postoji mnogo metoda koje možete pronaći za namerno stvaranje povratnih linkova. Najbolji način da steknete povratne lilnkove je da konstantno kreirate odličan sadržaj tokom dužeg vremenskog perioda.
Načini da razvijete jaku SEO strategiju
Pišite najpre za ljude
Guglovi algoritmi za rangiranje su pametniji nego bilo kad pre. Ne postoje prečice ili laki način da se prevari sistem i brže zauzmu visoke pozicije. Najbolji način da napravite dobru SEO marketing strategiju i steknete visoke pozicije je da se fokusirate na prave ljude koji čine vašu ciljnu grupu kupaca ili klijenata i onakav sadržaj koji će im pružiti nešto vredno. Gugl će prepoznati autentični, vredni sadržaj i rangirati ga odgovarajuće.
Napravite temeljni sadržaj
Temeljni sadržaj se poklapa sa vašim tematskim klasterima. Ti članci služe kao sidro za teme za koje najpre želite da se rangirate. Ovo su obično sveži članci i glavni izvori internih linkova za drugi sadržaj.
Upoznajte vašu konkurenciju
Da biste bili informisani koliko god je to moguće, dok kreirate svoju SEO marketinšku strategiju, trebalo bi da znate kako izgledaju rezultati pretraga u pretraživaču za vaše ciljne ključne reči. Koji brendovi su već rangirani? Koja vrsta sadržaja je na vrhu liste?
Možete da koristite ove informacije kako biste sproveli dublju analizu konkurencije i kako bi kreirali neboderski sadržaj koji kreira još veću vrednost za vaše mušterije od onoga što već postoji.
Obratite pažnju na nameru pretraživanja
Usklađivanje vašeg sadržaja sa namerom korisničkih pretraživanja povećava šanse da će oni doći u dodir sa vašim sadržajem. Namera je važan sadržaj da osigurate da pravi sadržaj dođe do pravih mušterija, kupaca i klijenata. Zapitajte se: za čim ljudi tragaju kada pretražuju određenu ključnu reč ili frazu?
Pogledajte postojeće rezultate pretraživanja kako biste videli šta se već rangiralo visoko. Ovi procesi će vam reći, na primer, da li da kreirate detaljni vodič ili brzu informativnu tekstualnu listu za ciljnu ključnu reč. Oni vam mogu pomoći da razumete gde se vaša potencijalna mušterija nalazi u procesu kupovine kada interaguje sa vašim sadržajem.
Osvežite stari sadržaj
Postoji mnogo razloga zašto stari sadržaj pada u pozicijama ili tokom vremena gubi saobraćaj. Faktori rangiranja na Guglu se menjaju, sadržaj postaje zastareo, konkurencija kreira novi sadržaj, a Gugl uglavnom preferira svež sadržaj.
Ali ništa od ovoga ne čini vaš stari sadržaj neupotrebljivim – ustvari, osvežavanje vašeg postojećeg sadržaja je pametan način da podstaknete saobraćaj i vremenom kreirate narastajući povraćaj investicije. To takođe osigurava da se vaša marketinška strategija ne uruši sadržajem koji više ne daje rezultate.
Neka vas vodi metrika
Neka vaša SEO marketinška strategija bude usmerena ka merljivosti. Kada redovno merite vaš učinak, možete znati da li vaša strategija funkcioniše i kada je potrebno da je prepravite. Ovo je pet ključnih marketinških metrika:
Saobraćaj – Izmerite broj jedinstvenih posetilaca, broj pregleda stranice, i jedinstvene preglede stranica kako bi razumeli koliki saobraćaj vaš sajt privlači.
Konverzije – Konverzije za svaki brend predstavljaju nešto drugo. To bi mogla da bude pretplata, preuzimanje ili kupovina. Uglavnom merite stopu po kojoj korisnici preduzimaju određenu akciju na koju ih pozivate.
Angažman – Dobar alat za korišćenje je Audience Overview na Gugl analitici, koji vam pokazuje metrike kao što su dužina sesije i prosečan broj stranica koje bude pogledane tokom jedne sesije.
SEO učinak – Izmerite vaše pozicije za sve vaše ključne reči i sav vaš sadržaj.
Autoritet – Visok autoritet ne samo da povećava pozicije već gradi poverenje brenda i reputaciju.
Strategija + kvalitet + konzistentnost = Uspeh marketinškog sadržaja
Spektrum kooperativa će vam pomoći da razvijete efikasnu strategiju, da je implementirate da postigne vaše ciljeve i da pratite važne ključne indikatore učinka.
Možemo da kreiramo kvalitetan, optimizovan sadržaj kako biste
ga svake nedelje objavili na vašem sajtu. Takođe ćemo promovisati vaš sadržaj za veću vidljivost i pratiti vaš povraćaj investicije kako biste precizno znali kakav je učinak vašeg sadržaja.
Pozovite nas na telefon: 062 234 251 ili nam pišite na imejl kontakt@spektrum.rs.